اعلام طراح ضریح جدید حضرت عبدالعظیم
تاريخ : 1 / 6 / 1392برچسب:, | 8:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسئولیت طراحی و نظارت بر ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در جلسه‌ای با حضور آیت‌الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به استاد فرشچیان سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از فارس: مسئولیت طراحی و نظارت بر ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به استاد فرشچیان سپرده شد.

آیت الله محمد محمدی ری شهری در این نشست که با حضور جمعی از مدیران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام برگزار شد، با تاکید بر این نکته که باید ضریح جدید در حال ساخت یک اثر هنری ماندگار و اثرگذار معنوی باشد، گفت: حدیث عرضه دین حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام که در آن مبانی اعتقادی حضرت مورد تائید واقع شده و ایشان مشمول دعای امام زمان خویش شده‌اند، باید با ظرافت و دقت در ساخت ضریح جدید به مخاطبان منتقل شود.

آیت‌الله محمدی ری شهری گفت: اهالی تهران و اطراف آن و نیز همه زائران این حرم مطهر از جهان تشیع از این اثر ارزشمند معنوی و ماندگار برخوردار خواهند شد، از این رو باید با حساسیت و جدیت خاصی ساخت این ضریح منور انجام شود.

در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مراحل ساخت ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام مطرح شد.

استاد فرشچیان در این جلسه گفت: من در زندگی شخصی خود تاکنون حاجات بسیاری را با توسل به حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام و یاری خدای متعال گرفته‌ام و خودم را مدیون این حضرت می‌دانم.

وی همچنین با تشریح نکاتی که به لحاظ هنری باید در ساخت ضریح منور، مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: باید نقطه عطف همه طرح‌های هنری در اماکن متبرکه، ذکر و یاد خدا و کلام و منقبت ائمه معصومین علیهم‌السلام باشد.

ضریح در حال ساخت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام با ابعاد 390 سانتی متر طول، 290 سانتی‌متر عرض و 296 سانتی‌متر ارتفاع با اسکلت ورق استیل و روکش چوب ساج در حال ساخت است.

طراح اولیه اسکلت داخلی این طرح محمد میرزا علی تهرانی از متخصصان معماری کشور است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: